Aktuálně Aktuální počet spolupracujících servisů v ČR: 19

Filtry DPF/FAP – stále více důvodů, proč je lepší si je v autě nechat!

V každém moderním dieselovém automobilu je již řadu let součástí výfukového systému zařízení, které pomáhá „produkovat“ čistější spaliny. Ve střední Evropě se zpravidla označuje zkratkou DPF, jinde je známo jako FAP, u nás známé jako filtr pevných částic. Jde o zařízení, které zachytává pevné nečistoty, saze a další jedovaté látky před vypuštěním z výfuku. Pomáhá tak podstatným způsobem chránit životní prostředí.

Někteří si ale filtr nechávají záměrně demontovat a vlastně si tím pod sebou řežou onu pověstnou větev. Argumentují levnějším provozem automobilu bez filtru, delší životností výfukového systému a vyšším výkonem motoru. Ano, to vše na první pohled vypadá zajímavě. Jenže, DPF v automobilu z nějakého důvodu je. Důvodů, proč bychom si měli filtr DPF v autě ponechat, je hned několik a jsou natolik významné, že je až s podivem, jak málo se o nich mluví! Nejprve si připomeňme základní vlastnosti filtru:

Jak funguje DPF?

Filtr pevných částic se musí čas od času usazených nečistot zbavit. Ve spolupráci se řídící jednotkou automobilu, která vyhodnocuje jeho stav díky čidlům umístěným před a za filtrem, je DPF dlouhodobě takřka bezúdržbový. V pravidelných cyklech se sám regeneruje; řídící jednotka pozná zanesený filtr, vyvolá proces regenerace a filtr se vyčistí. Dochází přitom k umělému navýšení teploty uvnitř filtru tak, aby saze a nečistoty vyhořely.

Bohužel, počet regeneračních cyklů není nekonečný a tak asi po 100.000 ujetých kilometrech je filtr natolik znečištěný, že již není schopen automatické regenerace. Nastává problém, auto nejede, je třeba filtr vyměnit za nový. Jenže, cena filtru se může šplhat i přes 50.000 korun, dle modelu a výrobce. Proto je mnohem výhodnější ucpaný filtr renovovat, nechat vyčistit v servisu. Po odborném servisním zásahu technologií SmartClean® je filtr opět připraven sloužit a přitom není třeba utrácet drahé peníze za nový.

Proč bych měl v autě mít instalovaný DPF?

Hlavní příčinou montáže filtrů pevných částic do dieselových aut je samozřejmě ekologie. Možná patříte k těm osvíceným, kteří na ekologii hledí a váží si prostředí, ve kterém žijí a filtr považují za přínos. Jenže, ne pro každého je ekologie prvořadá. Proto vězte, že další motivací proč filtr používat, jsou kupodivu finance.

Za znečištění se dnes všude platí, existují státy, které vás do mnoha míst bez DPF nepustí. Označují se jako nízkoemisní zóny a bez DPF se tam nedostanete. Pokud přeci jen, hrozí dosti vysoká pokuta za každý den v nízkoemisní zóně. Případně si za průjezd hezky připlatíte. Například platit denně cca 1200 Kč jen za to, že se pohybuji v nízkoemisní oblasti bez DPF, je vše možné, jen ne šetření peněz! Např. jen v Německu existuje mnoho desítek měst, kam se autem bez DPF už nepodíváte. A to stejné nás čeká i v ČR, kde se v tomto roce uvažuje o zavedení stejných pravidel!

Výhody DPF v kostce:

Pokud tedy chcete šetřit peníze a o ekologii jde až v poslední řadě, jistě je neušetříte tím, že si DPF necháte odstranit. Přijdete o možnost jezdit do větších měst nebo si za to hezky připlatíte. V konečném důsledku se auto bez filtru může slušně prodražit! Navíc, při prodeji auta snižujete bez DPF jeho cenu. Pořád se Vám zdá jezdit bez filtru jako výhodnější? Pokud stojíte před volbou, zda si filtr koupit nový, nechat repasovat starý a nebo ho odstranit, je volba renovace filtru metodou SmartClean® ze všech nabízených variant tím nejlepším řešením!

Partnerský program

Spolupracujte s námi a rošiřte tak portfolio Vašich služeb o servisování DPF. V případě zájmu o spolupráci kontaktujte našeho obchodního zástupce.

O nás

ServisDPF.cz
Spodní 1
Praha 5 - Zbraslav

Telefon: 720 33 22 11
E-mail: Kontaktní formulář